ClickHere

uitvindingen

Sinkel

Je webshop staat als een huis met Sinkel: een online applicatie waarmee je een nieuwe webshop kunt bouwen of je bestaande webshop kunt uitbreiden met nieuwe functionaliteiten.

Murdoch

Murdoch is een framework dat de orderafhandeling volledig administreert en rapporteert. Vanaf het moment dat de klant bestelt, tot het moment dat de vervoerder de bestelling bij hem aflevert.

Coster

Redacties van vaktijdschriften kunnen hun werkproces met Coster grotendeels automatiseren. Vanaf inschrijving tot publicatie: Coster organiseert het proces, beheert de inkomende informatie en de beoordelingen.

Plantijn

Met Plantijn kunnen uitgevers en webredacties content online beheren. Contentmanagement wordt liederlijk eenvoudig. Publicatie is in eerste instantie op het web, maar je kunt er ook een printbare variant van maken.

Alle uitvindingen
uitvinders

Is de directeur/baas, maar wil dat liever niet. Hij houdt veel te veel van de techniek.

Joep

Biochemicus, knutselaar

Sjoerd

Developer, muzikant, filosoof

Sjors

Developer, wielrenner en fröbelaar

Freddy

Developer, doctorandus, bakker

Pepijn

Duizendpoot, regelneef, kwartiermaker

Ellen

Boekhouder, fysiotherapeut en grootaandeelhouder van Clickhere

Jolien

Developer, fotograaf en cartograaf

Jip

Informatieanalist en criticus

Felicity

Navigator, motormuis, piloot

Joris

Ontwikkelaar, coach, voorelkaarkrijger

Bas

Programmeur, communicator, eeuwige student

Thomas

Alle uitvinders
lab

Nieuwe huisstijl

Geschreven op 12 september 2011 door Joep

De huidige site is zeker drie jaar oud. Snel contact gezocht met Sarah Lee van Het Laatste Woord, die over marketingzaken altijd met ons meedenkt. Een nieuwe website, betekent dat dan ook een nieuwe huisstijl? Zouden we deze kans niet moeten aangrijpen om eens heel goed na te denken over Clickhere zelf?


Dat voelt goed. Niet meteen over look&feel beginnen, maar eerst goed nadenken over wie we eigenlijk zijn. Al snel is duidelijk dat we vooral bezig zijn met het maken van maatwerk. De klant vraagt, de klant krijgt. Om meer potentiele klanten aan te spreken besluiten we om niet alleen wielen uit te vinden, maar bestaande wielen te standaardiseren. Een grotere doelgroep, een nieuwe koers. Dat vraagt om marketingactiviteiten!

We kozen een aantal bouwwerken uit die zich lenen voor standaardisatie. Het was Sjoerd die met het idee kwam om de standaardtools een naam te geven. Zoals hij zei: 'kun je er een logo bij laten maken op basis van een historische grootheid...'. Historische grootheden zijn het niet geworden, maar wel uitvinders!

Via Sarah Lee kwamen we in contact met Zinnebeeld. Bart en consorten hebben zich op het uitvindersgevoel gestort en daaruit is stap voor stap de nieuwe huisstijl ontstaan. Het begon met de prachtige pay-off "uitvinden is verbindingen maken". Precies het gevoel dat ik heb bij het gebruik van opensourcesoftware. Vanuit deze pay-off, via de Vitruvian Man, via geometrische figuren, kwam we uit op een bouwdoos van basisvormen. Hiermee kunnen we elke uitvinder en uitvinding van een logo voorzien. De bouwdoos is voor iedereen bruikbaar.